onsdag den 7. marts 2012

Dagen genbrugs fund.... del 1:)

I dag er manden startet på arbejde igen efter at have gået hjemme på barsel i hele 5 uger. Det har været så dejligt at Valdemar og ham virkelig har fået knyttet et stærkt bånd. Vi har rigrig hygget os og bare nydt at lave ingenting og betragte Vardemar.
Min mor har gennem den sidste haft gevaldig travlt med alt hvad pensonister nu skal, men i dag havde hun heldigvis tid til at vi kunne hygge. Planen var at vi skulle hente min symaskine som er blevet fikset og så selvfølgelig lige besøge et par genbrugsbutikker. Det endte så med at blive 7 forskellige genbrugsbutikker vi fik besøgt og vi fik selvfølgelig handlet en masse skønne ting. Her er et lille del resten viser jeg i morgen...
Dette flotte retro babysengeæt gemte sig en i kasse, hvor man måtte fylde en pose for 50 kr og mig og mummy fik sørme lige presset hele 20 dele ned i pose. Syntes det er så fint og er nok et af mine bedste retro baby stoffer.



Disse gamle babysengesæt med børnesange var der 2 sæt af og de kom skam også ned i posen.
 Et skønt hovedpudebetræk fik jeg til en flad femmer.
 Et viskestykke fandt jeg et andet sted
 En dug med dette mønster kunne jeg ikke stå for, ved bare ikke lige hvad den skal bruges til
 Rosti æggebæger blev der også handlet

 Tyske håndarbejds blade fra 1970érne med danske arbejdsbeskrivelser måtte jeg bare eje, så nu kan jeg rigtig komme igang med at sy. Fik nemlig min symaskine hjem som jeg også har fundet i genbrug.
Historien med symaskinen er faktisk lidt sjov. Min mor har en mangen til som kun købte tilbage i starten af 80érne og en dag ringede hendes veninde og fortalte at hun lige havde set den samme model i en genbrugsforretning. Så afsted tog min mor og jeg for at teste maskinen, men øv øv den syede ikke pænt. Personalet i butkkken kunne godt se problemet og sagde at vi måtte tage den med gratis, for så kunne min mor da bruge den som  reservedelene til hendes maskine. En tur til en symaskine mand og fik så lavede han da den, så for 600 kr fik jeg mig en maskine megen til min mors, som jeg jo kender så godt efter gentagne gange at have lånt den:)   
Bamsen er også fra i dag, en gratis gave til Valdemar fra en søde dame i en af butikkerne.

4 kommentarer:

  1. Dejligt med nogle gode genbrugsbutikker- og 7 styk- vil Valdemar godt være med til det? Jeg syntes at der var en tidsbegrænsning på mine piger ifht at ose rundt :-) Nå men den der brunmønstrede dug synes jeg ser fin ud- og lidt lige som en jeg har i blåmønstret- måske- så det kunne være jeg skulle købe den af dig :-) Skønt at maskinen er kommet til at virke igen- det er ret fedt at have en symaskine man kender...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep det var bare sønt og Valdemar klager ikke, men ku godt forestille mig at jo ældre han bliver jo svære bliver det at have ham med. Det hjælper selvfølgelig altid at mormor er med til at underholde ham:)
      Dugen er 150cm lang og 120 bred og med vores bord på 4 meter lang passer den ikke så godt, så den må du gerne eje. Jeg skal på posthuset i dag og kan tage den med hvis du stadig er interesseret?

      Slet
  2. Ih, sikke nogle lækre ting, især sengesættet med dyrene på er vidunderligt!!!

    SvarSlet
  3. Tak, jeg er også vild glad for det. Kan ikke helt finde ud af om jeg skal sy puder ud af det eller om det skal forblive et sengesæt som min søn kan bruge..

    SvarSlet